Bredband2: ”Svarar efter 3 minuter”

- in Nyheter
@Lundagård

Efter Lundagårds artikel om kritiken mot bredbandsleverantören Bredband2 kommenterar nu företaget anklagelserna. Men problemen med den dåliga supporten vill vd:n Daniel Krook inte kännas vid.

– Vi har tidigare haft stora problem med servicen i samband med omfattande strukturförändringar i bolaget. Men det var i början av 2009. Då hade vi många ärenden som halkade efter och som satte en hög press på vår verksamhet. Men det är undanjobbat nu och i år finns inga sådana problem kvar, säger Daniel Krook.

Så varför har studenterna fortfarande problem med att kontakta er?

– Det är svårt för mig att förstå det här eftersom det som sägs i artikeln inte stämmer med bilden vi har av oss själva. I snitt tar det tre minuter för oss att svara i telefon och alla mejl hanteras absolut efter någon dag. Men det är olyckligt att vissa upplevt vår service som dålig och vi jobbar för att förbättra situationen ytterligare.

När Lundagård försökte nå er fick vi också vänta i långa telefonköer utan resultat, och via mejl har vi fortfarande inte fått svar trots att det gått en dryg månad. Hur ska ni förändra supporten?

– Vi kommer att anställa en helt ny grupp för proaktiv kvalitetssäkring. De kommer sedan kontakta kunderna för att diskutera deras behov. Vi installerar nu även en ny växel, där plats och beräknad kötid redovisas. Alternativet att bli uppringd ska även finnas. Jag tycker ju själv att det är frustrerande att stå i kö.

Kommer ni att ersätta de studenter som haft problem med felaktiga fakturor och påminnelseavgifter?

– Det är inte vår uppfattning att det sker, men om felaktigheter med fakturor har förekommit så är det beklagligt. Det finns regelverk för det och självklart ska det i så fall redas ut. Kunderna välkomnas att höra av sig till oss.

Läs mer:

Hård kritik mot Bredband2

Text: Sara Nygren